«

»

Великдень – значення свята 1 ч.

By:pippalou

Великдень – це не новозаповітне свято, а старозаповітне. Коли Бог вивів єврейський народ з Єгипту, де вони перебували в рабстві, дав обряд, традицію святкування Великодня. Але в Новому Заповіті залишається це просто як традиція для того, щоб просто згадати як це було на зорі Ізраїльського народу чи це щось більше для нас?

Андрій Долганов (Кер. проекту «Пошук Бога») – Справа обстоїть так, що Великдень, це було не просто людське свято. Люди не просто самі по собі вирішили, що ми будемо святкувати свято Великодня.

Як будь-які інші свята, приміром пов’язані з порами року. Коли Ізраїль перебував у Єгипетському полоні, То, Бог Сам дав цю постанову. Книга Вихід, подивіться главу 12, де Бог говорить, що так буде день цей вам пам’ятний і святкуйте в цей день в свято для Господа на всі роди ваші, як вічна постанова, святкуйте його. Тому свято – Великдень, він даний людині Богом. І бажання Бога, щоб ми відзначали Великодне свято. Є певні глибокі духовні принципи, які простежуються і в Новому Заповіті.

Руслан Кухарчук (ведучий програми)- Що стосується принципів, які принципи і правила старозавітної Пасхи (Великодня) залишаються актуальними для ново заповітної Пасхи (Великодня), тому що новозавітна Пасха (Великдень) пов’язана зі смертю і воскресіння Ісуса Христа. Для багатьох питання про те, який зв’язок між Ісусом Христом у Новому Заповіті і виходом євреїв з єгипетського рабства?

А.Д. – Це дуже правильне зауваження, тому що Ісус завжди говорив, що досліджуйте Писання, бо вони свідчать про Мене. Тобто Ісус звертав увагу до книг Старого Заповіту, а це до П’ятикнижжя, Притч, Псалмів, пророчих книг. Він говорив, що всі ці Писання дають свідоцтво про служіння, а також життя Ісуса Христа. Особливо це стосується Великодня. Тому що при Новому Завіті ми читаємо коли Ісус прийшов на Йордан приймати водне хрещення, Іван, коли побачив Його сказав, що це Агнець Божий, Який бере на Себе гріх усього світу. Тому це було як приготування.

Р.К. – старозавітна Пасха (Великдень) вимагала особливого приготування до того, як її здійснювати. А в Новому Заповіті, які правила приготування до Великодня залишаються актуальними?

А.Д. – Перш за все, давайте подивимося, що у святі Великодня є дуже глибокі духовні принципи, які вічні. Можна виділити три основних моменти.

Р.К. – Мені здається варто нагадати про Великдень, що це було в Старому Заповіті.

А.Д. – Святкування Великодня в Старому Заповіті, в книзі Вихід присвячена ціла глава (12), а слово «Пасха» – означає дослівно «пройти мимо». Тобто коли в Єгипті минуло дев’ять страт, а фараон так і не відпускав Божий народ з Єгипту, Бог сказав, щоб євреї зробили собі Великдень, коли необхідно було взяти агнця на три дні в будинок. З тою метою, щоб протягом трьох днів це ягня жило у родині. Необхідно було дослідити його на відсутність будь-яких вад, недоліків і так далі.

Моисей перед фараоном с просьбой отпустить Божий народ

Мойсей перед фараоном з проханням відпустити народ Божий

І вже через три дні, на четвертий день, необхідно було вбити його, зібрати всю кров, взяти ісопу, – (пучок трави) і помазати кров’ю одвірки дверей. Варто сказати, що було важко вбити ягня після трьох днів проживання його в сім’ї, так як вся сім’я вже починала звикати до нього, а він вже фактично ставав жертвою. Бог сказав, що в ту ніч, Ангел-губитель в єгипетській землі буде проходити повз тих будинків, одвірки і перекладини яких помазані кров’ю Пасхального ягняти.

Коли проходив губитель, всі члени родини повинні були сидіти одягнені і підперезані, готові встати і вийти з полону. Цієї ночі вони всі повинні були повністю з’їсти запечене на вогні агнця. Це пряме розуміння слова Великдень – “песах”, коли губитель проходить повз і не заходить. А те, що вони не встигали з’їсти, вони повинні були спалити. В цьому святі Великодня є три глибоких духовних принципа. Перше, це порятунок. У цю ніч Бог рятував і визволив Свій народ виводячи з рабства. Другий момент, це відновлення і зцілення Божого народу.

Бо Писання говорить, що коли по всій землі єгипетській були суди і страти, Божі люди не страждали від хвороб. Третій момент, це Божий захист і забезпечення. Тому що Сам Бог вивів Свій народ бувши серед Свого народу в стовпі хмари і вогню. Бог взяв на Себе відповідальність захищати Свій народ, забезпечуючи його всім необхідним: харчуванням, водою, Св. Письмо каже, що навіть одяг їх не витирався і взуття не зношувалось. Тобто ми можемо побачити три основних базових моменти: зцілення, забезпечення і звільнення.

Р.К. – Яким чином це може поширюватися на християн у часи Нового Заповіту, чи можемо ми також на це розраховувати?

А.Д. – Як раз в Новому Заповіті, ми бачимо як би повністю як здійснюються ці духовні принципи. Бо Павло говорить, що Ісус і є Наша Пасха”, Який заколений за наші гріхи. Таким чином Писання говорить, що завдяки тій Крові, якою Ісус відкупив нас на хресті, проливши її, ми отримуємо свободу від гріхів, від прокльонів і від хвороб. Апостол Петро розкриває цю думку і далі в своєму посланні, кажучи що ранами Його ми зцілилися.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ви можете використовувати ці теги HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>