«

»

Біблійні свята і їх значення

rose 1ijСьогодні, мабуть, немає таких людей, які б не чули про євреїв, які б не знали про страшні сторінки в їхній історії. Мені цікаво знати про релігійні свята євреїв, їхні традиції, культура.

Ціль моєї роботи: дізнатися про релігійні свята вибраного народу Божого для того, щоб розширити свій кругозір, більше дізнатися про них, і використовувати ці знання у практиці для кращого розуміння і тлумачення Біблії.

В цій роботі коротко описані свята, які дають нам змогу уявити, яке значення їм приділяли євреї. Головні релігійні свята ізраїльтян були пов’язані з порами року і існуючим в Ханаані сільськогосподарським календарем. Святкувалися вони весною на початку літа і восени. В ці дні люди йшли в святиню і приносили Богу свої жертви. Це був час для того, щоб дякувати Богові, привід для того, щоб згадати визначні події в житті ізраїльського народу, можливістю радіти і бенкетувати.

І. Щорічні свята:

1. Пасха і опрісноки (Вихід 12; Ісуса Навина 5:10-12; Марка 14:1-2)

Найважливішим щорічним святом була Пасха. В ніч на 14 нісана кожна сім’я повинна була принести в жертву ягня, що символізувало жертву, яку зробив Бог перед тим, як вивів ізраїльський народ з єгипетської неволі. Тоді Бог «пройшов повз» доми євреїв, одвірки і косяки дверей яких були покроплені кров’ю ягнят, і зберіг життя перворідних в єврейських сім’ях. Ягня є прообразом Ісуса Христа. Чиї серця є омиті крові, той не буде засуджений, але бути жити вічно. Спочатку Пасху святкували в своїх домівках, але в часи Нового Заповіту вона була головним паломницьким святом, який святкували в Єрусалимі. Пасха і сьогодні залишається найважливішим юдейським святом.

2. Свято Первоплодів (Левит 23:9-14)

Це свято святкувалося в останній день опрісноків. Богу приносили перший сніп нового урожаю ячменю. Ми повинні все найкраще, що є в нас віддавати для Господа. Головне свято Жнив святкували пізніше.

 

 3. Свято Жнив (Пятидесятниці) (Вихід 23:16; Левит 23:15-21)

Після закінчення жнив зернових, священик, крім тварин, приносив два хліби, спечених з муки першого урожаю. Це відбувалося через п’ятдесят днів після Пасхи і початком жнив. Пізніше свято почали називати «П’ятидесятницею», тому що воно припадало на п’ятдесятий день після Пасхи. То був час великої радості і подяки Богу за Його дари.

4. Свято труб (пізніше Новий рік) (Числа 10:10; 28:9; 29:1-2)

Початок кожного місяця, як і початок кожного свята сповіщався звуком труб. Але в перший день сьомого місяця труби звучали по особливій причині. Це був день спокою і служіння Богові, навіть більш важливий ніж субота (якщо порівнювати по жертвах, які приносилися). Після вавилонського полону свято Труб почали розглядати, як релігійне свято Нового року («Рош Гашана»), але місяці продовжували лічити  починаючи з нісана (березень-квітень)

5. День Очищення (Левит 16)

В цей день («Йом Кіпур») весь ізраїльський народ каявся у гріхах і просив у Бога прощення і очищення. Первосвященик, одягнутий в білий лляний одяг, спочатку приносив жертву за себе і за  священиків, а потім іншу жертву – за гріх народу. Це був єдиний день в році, коли священик входив в «Святеє Святих» – внутрішню, священну частину скинії, а пізніше Храму і кропив там кров’ю жертви. Потім він брав козла, якого називали «козлом відпущення», і, поклавши руки на нього, відправляв його в пустиню на знак того, що гріхи народу прощені. Ісус раз, як Первосвященик ввійшов у Святеє Святих із власною кров’ю. Він став «козлом відпущення», взяв наші гріхи добровільно на себе. Наші гріхи були покладені на нього.

rose 1ij

6. Свято збирання плодів (Свято Кучок) (Вихід 34:22; Суддів 21:19-21; Неємії 8:14-16; Левит 23:39-43; Єв. Івана 7:37-38)

Це було найулюбленіше і найрадісніше народне свято. Його святкували восени, після закінчення збирання фруктів. Під час свята люди переселялися в палатки чи зроблені з гілок намети, які ставили в садах чи  на рівних дахах домів. Ці палатки («кущі») нагадували ізраїльтянам, що вони колись жили в наметах. Під час свята також звершувався обряд лиття води, який супроводжувався молитвами про рясні зимові дощі. Можливо, саме після звершення цього обряду на святі Кучок Ісус сказав: «Хто прагне, хай приходить і п’є».

 

7. Свято Відновлення (Вогнів) (1 Маковеїв 4:52-59)

Це – пам’ять про очищення і переосвячення Юдою Маккавеєм у 165 р. до н.е.  другого Храму, занечищеного сирійським правитилем Антіохом IV Єпіфаном. Свято також називається «святом вогнів», тому що кожного вечора в будинках і синагогах запалювали світильники. Це свято в Євангелії від Івана 10:22 називається «Відновленням», сьогодні називають «Ханука».

 

8. Пурім (Естер 3:7; 9:24,26)

Веселе і гамірливе свято, які відноситься до того періоду, коли Естер і її двоюрідний брат Мордехай врятували єврейський народ від вигублення в часи правління перського царя Ксеркса. Слово «пурім» означає «жеребок». Ця назва пов’язана  з тим жеребком, якого кинув Гаман, щоб вирішити в який день вигубити євреїв.

 

ІІ. Інші свята:

1. Субота

Субота була суто юдейським святом. Кожний сьомий день був призначений для відпочинку. Він був «суботою» (єврейське слово «шаббат» означає «відпочинок») і належав Господу. Бог відпочив у сьомий день від своєї праці. В суботу люди повинні були згадувати про діла Божі, перша за все про визволення з єгипетської неволі. Можливо, ми не до кінця розуміємо і святкуємо це свято у нашому християнському житті. Ми весь день трудимося на служінні, а потрібно було б задуматися над життям, милостями Господніми. Але це тільки припущення.

 

2. Новомісяччя (Буття 1:16; Числа 10:10; 28:11-15; Пс. 103:19; 1Сам. 20:5,24; 2Царів 4:23)

День новомісяччя звіщав про початок нового місяця як нагадування про те, що Бог створив світ гармонійним. Звучали труби і приносились спеціальні жертви. В цей день заборонялась всяка праця, влаштовувалися бенкети і вивчалося Писання.

3. Суботній рік (Левит 25:1-7; Вихід 23610-11; 21:2-6; Повтор. Закону 15:1-6)

Ще в Ізраїлі святкували суботній рік. Кожний сьомий рік був роком спокою. Він нагадував людям, що вся земля  – Господня. Суботнього року всі  раби-ізраїльтяни відпускались на волю, а всі борги прощалися. Ісус прийшов, щоб випустити рабів гріха на свободу, щоб спасти, звільнити людство.

 

4. Ювілейний рік (Левит25:8-17,23-55;Ісаї 61:1-2; Луки 4:16-21)

Закон говорив, що кожного п’ятдесятого року земля і власність (за винятком міських будинків) повинні були повернутися до першого власника. Виконувалось те, що в суботній рік. Це був рік обіцяний Ісаєю, – рік про який говорив Ісус Христос. Перші люди жили у спілкуванні з Богом, у присутності Його, але після гріхопадіння вони стали рабами гріха. Христос прийшов, щоб нас зробити вільними і здібними служити Йому.

ВИСНОВОК

Релігійні свята євреїв мають для нас велике значення. Народ Божий повинен був «веселитися перед Господом» у свята, які наказав Бог (Левит 23:40). Вони є певним прообразом майбутнього, ми можемо зрозуміти деякі речі краще і ясніше. Дізнавшись про свята ми можемо краще розуміти вчинки людей, тому звичаї,  традиції впливають на поведінку людей. Автор: Яцуляк В. Редактор: Салій М.

1 comment

  1. Nino

    В интернете много полезных статей, чтобы еще и полезная инфа точно, определенно, с примерами из реальной жизни, рассказами профессионалов.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ви можете використовувати ці теги HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>